ETIKA I REGULATIVA
Poslove prevencije i naplate potraživanja obavljamo isključivo u okviru propisanih zakonskih, pravnih i etičkih normi i propisa, na bazi dobre volje dužnika, u najboljem interesu naših ugovornih partnera, te provodimo namirenje ugovornih tražbina prije pokretanja dugotrajnih, skupih i često neučinkovitih sudskih postupaka.
ETIČKI KODEKS PROXIMA CENTAURI D.O.O.
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
(1) Etički kodeks Proxima Centauri d.o.o. ( u daljnjem tekstu: Etički kodeks) donosi se s ciljem ostvarivanja vizije, misije i strategije Proxima Centauri d.o.o. ( u daljnjem tekstu: Društvo) da načinom poslovanja, poslovnom uspješnošću i kvalitetom pruženih usluga bude ugledna i prepoznatljiva tvrtka s obilježjima sukladnima europskoj praksi.
(2) Više od dvadeset godina nastupanja na tržištu i tradicije u poslovanju, izvor su znanja i predanosti zaposlenika Društva što naše Društvo čini stabilnom tvrtkom u Republici Hrvatskoj u kojoj se tradicionalno dobra poslovna praksa sustavno unaprjeđuje s ciljem učvršćivanja poslovnog ugleda, tržišnog položaja, imovine i poslovnih odnosa Društva.
(3) Etički kodeks Društva sadrži načela iz područja morala i profesionalne etike kojih se u obavljanju djelatnosti moraju pridržavati svi članovi Društva te svi ostali zaposlenici društva.
(4) Svrha Etičkog kodeksa je uključivanje i razvitak moralnih načela i načela profesionalne etike u poslovne procese i radno okruženje Društva kako bi ta načela postala ustaljeno ponašanje svih radnika Društva u skladu s etičkim i profesionalnim normama te općeprihvaćenim civilizacijskim vrijednostima.
(5) Promicanje etičnog ponašanja i načela sadržanih u Etičkom kodeksu obveza je svih zaposlenika Društva bez obzira na kojoj se poziciji nalaze i koje poslove obavljaju.
II. TEMELJNA NAČELA
Članak 2.
(1) Temeljna načela poslovnog ponašanja zasnivaju se na sljedećim etičkim
vrijednostima:
– načelo poštovanja zakona i drugih propisa – zakonitost rada i poslovanja,
– načelo jednakosti i poštovanja dostojanstva osobe – pošten odnos prema
zaposlenicima,
– načelo stručnosti i odgovornosti – profesionalnost u poslovanju,
– načelo poštenja, objektivnosti i nepristranosti – etičnost u postupanju,
– načelo povjerljivosti i zaštite podataka – sigurnost i pouzdanost poslovanja,
– načelo kreativnosti i inovativnosti – kvaliteta i izvrsnost u poslovanju,
– orijentacija prema korisnicima i poslovnim partnerima,
– načelo lojalne konkurencije – pošteno tržišno natjecanje,
– načelo zaštite okoliša i zdravlja ljudi – odgovornost prema društvu.
(2) Temeljna načela poslovnog ponašanja iz stavka 1. ovog članka odnose se na sva područja poslovnih aktivnosti Društva.
(3) Cilj temeljnih načela je utvrditi principe rada i poslovnog ponašanja u svim poslovnim aktivnostima, sukladno visokim poslovnim standardima rada, temeljnim etičkim normama i općeprihvaćenim civilizacijskim vrijednostima.
Načelo poštivanja zakona i drugih propisa – zakonitost rada i poslovanja
Članak 3.
Svi zaposlenici Društva dužni su pri obavljanju poslova pridržavati se zakona i drugih propisa, odredaba Etičkog kodeksa i ugovora o radu te primjenjivati i provoditi najviše stručne, poslovne i etičke standarde i norme te na taj način osigurati zakonitost u radu i poslovanju sukladno poslovnom ugledu i tržišnom položaju Društva.
Načelo jednakosti i poštovanja dostojanstva osobe – pošten odnos prema zaposlenicima
Članak 4.
(1) Svi zaposlenici su jednaki bez obzira na spol, dob, nacionalnost, etničko podrijetlo, religijsku pripadnost, jezik, socijalni i ekonomski status.
(2) Svim zaposlenicima treba osigurati jednake uvjete ostvarivanja profesionalnih obveza, iskazivanja intelektualnih sposobnosti i napredovanja.
(3) Svi zaposlenici imaju jednaku priliku za uspjeh u tvrtki, a njihov položaj ovisi isključivo o radnim rezultatima i uspješnosti svakog pojedinca.
(4) Svi zaposlenici trebaju biti poštovani kao osobe u skladu sa zajamčenim pravima na život, integritet i dostojanstvo. Svim zaposlenicima treba biti osigurano pravo na privatnost.
(5) Zabranjen je svaki oblik izravne ili neizravne diskriminacije na osnovi rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovinskog stanja, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
(6) Zabranjen je svaki oblik uznemiravanja i spolnog uznemiravanja.
Načelo stručnosti i odgovornosti – profesionalnost u poslovanju
Članak 5.
(1) Od svih zaposlenika se očekuje odgovorno, savjesno, profesionalno i etično ispunjavanje svih obveza prema suradnicima, korisnicima usluga i ostalim poslovnim subjektima.
(2) Obveza svakog zaposlenika je poštovanje kriterija stručnosti i izvrsnosti te stoga svaki zaposlenik stalnom izobrazbom i usavršavanjem treba postizati visoku razinu profesionalnosti i stručnosti, poštujući pritom etička načela i dignitet struke.
(3) Zaposlenici trebaju izbjegavati bilo kakve aktivnosti koje mogu štetiti njihovoj struci, profesionalnosti i objektivnosti u radu te se suzdržavati od aktivnosti koje su suprotne interesima Društva.
(4) Zaposlenici su dužni prema kolegama odnositi se s poštovanjem, biti na raspolaganju korisnicima i ljubazno se ponašati prema njima, kao i prema svim ostalim osobama s kojima kontaktiraju prigodom obavljanja poslova.
Načelo poštenja, objektivnosti i nepristranosti – etičnost u postupanju
Članak 6.
(1) Zaposlenici pri obavljanju svojih poslova i zadataka moraju raditi i nastupati pošteno,
objektivno i nepristrano.
(2) Zaposlenici moraju izbjeći odnose koji uključuju rizik korupcije ili koji mogu izazvati sumnju u njihovu objektivnost i nepristranost.
(3) Zaposlenik ne može prihvatiti darove, nagrade ili usluge od korisnika ili ostalih osoba s kojima je Društvo u poslovnom odnosu, osim kad je riječ o darovima simbolične vrijednosti.
(4) Darovima simbolične vrijednosti iz stavka 2. ovog članka smatraju se darovi čija vrijednost ne prelazi iznos od 500,00 kuna.
(5) Darovi koji se ne smatraju simboličnom vrijednosti pripadaju Društvu i upisuju se u posebnu evidenciju koja se vodi u Upravi Društva.
Načelo povjerljivosti i zaštite podataka – sigurnost i pouzdanost poslovanja
Članak 7.
(1) U obavljanju svojih poslova zaposlenici su dužni čuvati poslovnu tajnu bez obzira na način na koji su je doznali.
(2) Svi podaci o Društvu, zaposlenicima, poslovnim partnerima, ugovorima, proizvodima i procesima povjerljivi su i mogu se koristiti samo za internu uporabu.
(3) Svaki zaposlenik obvezan je osigurati povjerljivost i tajnost te zaštitu poslovnih podataka, dokumenata i informacija o radu i poslovanju, u skladu s općim aktom Društva o poslovnoj tajni. Podaci koje dobije na korištenje ili na uvid tijekom obavljanja svojih poslova, radnik mora koristiti sukladno aktima Društva i ne smije ih koristiti za osobnu korist ili na način koji bi mogao negativno utjecati na poslovni ugled, rezultate poslovanja i tržišni položaj Društva.
(4) Bez prethodnog odobrenja Uprave Društva zaposlenici ne smiju iznositi u javnost podatke ili davati izjave predstavnicima javnog priopćavanja, kao ni trećim osobama.
(5) Informacijski poslovni sustav Društva mora biti u interesu Društva i poslovnih partnera te zaštićen od nedopuštenog pristupa.
Načelo kreativnosti i inovativnosti – kvaliteta i izvrsnost u poslovanju
Članak 8.
(1) Produktivnost rada i kvaliteta proizvoda i usluga temelj su na kojem Društvo gradi konkurentnost na tržištu.
(2) U cilju povećanja poslovne izvrsnosti, efektivnosti i efikasnosti poslovanja posebno se motivira i nagrađuje kreativnost, inovativnost, zalaganje kao i poseban doprinos svakog zaposlenika.
(3) U okviru etično ispravnog ponašanja rad se zasniva na raspoloživim sredstvima, razvoju i rastu poslovanja te visokim mjerilima izvrsnosti i stručnosti. Etičkim normativima rada podliježu i pravila ustroja rada usmjerena na optimalizaciju troškova i iskoristivost vremena.
Orijentacija prema korisnicima i poslovnim partnerima
Članak 9.
(1) Kontinuirano unaprjeđenje odnosa Društva s korisnicima usluga zadaća je i odgovornost svakog zaposlenika unutar njegovih zaduženja i poslova. Odnosi s korisnicima usluga i poslovnim partnerima moraju se njegovati s najvišom razinom poštenja i pravednosti.
(2) Odnos zaposlenika prema korisnicima usluga i poslovnim partnerima mora se zasnivati na profesionalizmu, dostupnosti, ljubaznosti, ozbiljnosti, pouzdanosti i povjerljivosti.
(3) Zaposlenici su dužni postupati jednako prema svim korisnicima usluga i poslovnim partnerima bez diskriminacije ili povlašćivanja.
Načelo lojalne konkurencije – pošteno tržišno natjecanje
Članak 10.
U odnosu prema konkurenciji Društvo se pridržava dobrih poslovnih običaja i načela lojalne konkurencije pridonoseći time stvaranju i održavanju konstruktivnog i lojalnog tržišnog natjecanja.
Načelo zaštite okoliša i zdravlja ljudi – odgovornost prema društvu
Članak 11.
(1) Čovjek i okoliš neporecive su vrijednosti koje se uvijek i svugdje moraju promicati i štititi te se Društvo prema njima odnosi s najvećom pažnjom.
(2) Zaposlenici su obvezni u svom radu pridržavati se pravila rada na siguran način i pritom skrbiti za osobnu sigurnost te sigurnost postrojenja i opreme, a obveza Društva je da osigura uvjete za siguran rad.
(3) Svaki je zaposlenik u svom radu obvezan brinuti se o mogućem štetnom utjecaju radnog okoliša na zdravlje ljudi, kao i radnih aktivnosti na okoliš.
III. UPOZNAVANJE RADNIKA S ETIČKIM KODEKSOM
Članak 12.
(1) Sklapanjem ugovora o radu zaposlenici prihvaćaju i sve odredbe Etičkog kodeksa, što potvrđuju potpisivanjem Izjave o prihvatu Etičkog kodeksa, povjerljivosti i nepristranosti, koja se nalazi u Prilogu Etičkog kodeksa i čini njegov sastavni dio.
(2) Potpisivanje izjave iz stavka 1. ovog članka obvezno je za sve zaposlenike zatečene u radnom odnosu na dan stupanja na snagu ovog Etičkog kodeksa.
(3) Nepridržavanje odredaba ovog Kodeksa ili odbijanje potpisivanja izjave iz stavka 2. ovog članka predstavlja povredu obveze iz radnog odnosa.
Članak 13.
Etički kodeks objavljuje se na web-stranicama Druištva
IV. ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 14.
Ured za upravljanje ljudskim resursima dužan je u roku od devedeset dana od dana stupanja na snagu ovog Etičkog kodeksa organizirati prikupljanje potpisanih izjava iz članka 12. stavka 1. ovog Etičkog kodeksa.
Članak 15.
Ovaj Etički kodeks stupa na snagu osmog dana od dana objave na web stranicama Društva.
KORISNI LINKOVI
Ovršni zakon
Zakon o obveznim odnosima
Zakon o zaštiti osobnih podataka
Zakon o zaštiti potrošača